20/12/2014
ЗМІ про нас: У Запоріжжі пройшов фестиваль соціальної відеореклами MOLODIYA FESTIVAL
У Запоріжжі пройшов мандрівний фестиваль соціальної відеореклами Molodiya Festival, який показав роботи молодих українських режисерів.
Фестиваль щороку відбувається в Києві, а потім вирушає у мандри містами України.
Сюжети продемонстрованих реклам найрізноманітніші – від допомоги армії до етичного ставлення до тварин. Багато фільмів було присвячено екології загалом і популяризації велосипедів зокрема. Не обійшлось і без традиційних тем: безпечний секс, шкода від алкоголю, профілактика туберкульозу. Також у своїх коротких фільмах режисери закликали не носити хутра та відмовитися від м’яса, частіше навідувати батьків та бабусь і менше сидіти в соцмережах.
Згадали і про сучасне телебачення. Тут не обійшлося без "чорного" гумору. Йдеться про анімаційну стрічку Дмитра Бондарчука "Рідке телебачення". У кадрі – пересічний чоловік, що сидить у кріслі перед телевізором. Чути звуки бойовика, порно, політичних ток-шоу, а екран його по черзі обливає то кров’ю, то сечею, то спермою, і врешті кімнату затоплює потік лайна – чоловік викидається з вікна. Фільм є фіналістом фестивалю і дуже потішив глядацьку аудиторію.
Третє місце на Molodiya Festival посіла робота львівського режисера Іллі Лазоркіна "Чекаю на маму" про проблему бездомних дітей. За сюжетом 30-секундного ролика головна героїня – маленька дівчинка – малює на асфальті уявну маму і горнеться до неї.
"Це історія маленької дівчинки, яка силою уяви бореться з життєвими обставинами. На створення цього відеоролика нас надихнув знімок іранського фотографа Bahareh Bisheh. Це дуже простий і водночас емоційно сильний образ, який примушує замислитися: хто ця дівчинка? Що в неї трапилося? Намагаючись дати відповідь на ці запитання, ми прийшли до сценарію відеоролика, який розповідає передісторію фотографії та повніше розкриває характер маленької героїні", – розповідає призер.
Членами журі фестивалю були режисери Любомир Левицький, Олександр Шапіро, Дмитро Сухолиткий-Собчук, екс-міністр культури Євген Ніщук, голова Держкіно Пилип Іллєнко.
"Одним із критеріїв оцінювання робіт була відповідність роботи жанрові. Соціальна реклама – це кіно, тільки дуже маленьке. Але в ній так само має бути чітко окреслена проблематика, має бути зав’язка, кульмінація і конструктивне рішення", – пояснюють організатори.
Хороша комп’ютерна графіка і нетривіальний сюжет винесли запорізького режисера Володимира Власенка на друге місце. Його робота "R32" розповідає про старого робота, який виявився нікому не потрібним і від людської байдужості та зносу батарейки помер. Так режисер утілив проблему людської байдужості.
Сам Володимир уже став місцевою зіркою, а його творіння журналісти нарекли "графікою голівудського рівня". Хоча самого Володимира така увага трохи дратує.
"Якась не ясна це слава для мене, сам я своєю роботою задоволений далеко не на сто відсотків. Є над чим працювати. Наприклад, через те, що багато зусиль уклав у технічну реалізацію фільму, постраждала режисура", – каже Володимир.
Перемогу на фестивалі здобула робота киянина Олександра Шкрабака "Заради перемоги". Фільм закликає відмовитися від зайвої кави чи пива і допомогти армії.
"Цьогоріч було декілька хороших робіт про армію, та перемогла ця, тому що, на думку журі, вона найбільш доступна і зрозуміла пересічному глядачеві, не обтяжена метафорами і символами", – кажуть організатори.
На свій виграш – 8 000 гривень – переможець купив термобілизну для українських вояків.
Організатори ж Molodiya Festival поділилися з ТВі своїм планами на найближче майбутнє.
"По-перше, зараз ми активно займаємося мандрівним фестивалем та показами на телебаченні, адже дуже важливо, щоб українську соціальну рекламу побачила якомога ширша аудиторія. По-друге, вже почався прийом робіт на наступний фестиваль, що пройде вже у 2015 році. По-третє, зараз ми організовуємо ще один конкурс – конкурс соціальної відеореклами на тему євроінтеграції. Його ми проводимо разом з активістами ініціативи "Сильніші разом". На створення роботи ми даємо трохи більше місяця (роботи приймають до 15 січня), зате стимулюємо призовим фондом у 20 000 гривень", – розповідає співорганізатор Molodiya Festival Ігор Мельник.
Майбутнім учасникам організатори радять шукати нетривіальні сюжети для своїх соціальних реклам, не забувати про гумор та іронію і працювати над якісною "картинкою".
Джерело: ТВІ.
|